Urealisteliske bud på køb/salg

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 3318

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Nat1987 (Inaktiv) - 10/08-2012 12:55 10/08-2012 12:55
Undskyld, men jeg kan næppe være den eneste der er ved at være træt af folk kommer med total hul i hovedet bud på annoncer.

Jeg har en annonce på et 180 L med alt til salg til 900 kr.

Hertil bliver jeg budt 500 kr og JEG bliver bedt om at levere i Skovlunde???? og jeg bor i Køge.... hvad fanden tror folk?, altså meget undskylde, men hvis man vil have noget må man sq da selv køre for det?, jeg har da aldrig bedt nogen levere til mig uden at jeg evt. har haft aftalt en ekstrapris for kørslen.

Er det mig der er helt ved siden af?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Soulen (Inaktiv) - 10/08-2012 13:03 10/08-2012 13:03
180L for 900 med alt er også dyrt. det er ca den pris at et næsten nyt aquastabil på 250L koster brugt.

akvarier er som biler og knallerter de falder meget i pris. du køber fks et 250L aquastabil de koster rund regnet små 5k med at efter ½år ligger prisen på 1500kr
så 900er i overkanten

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Skralde (Inaktiv) - 10/08-2012 13:05 10/08-2012 13:05
Du er helt rigtigt på den , folk skambyder genrelt jeg har set grumme grumme eksempler alt for tit ...og du er ikke den eneste, og det er faktisk sjovt for jeg sad faktisk så sent som i forgårs og talte meed en anden bruger om det var os der var gale eller om der virkelig var noget om snakken.... ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Hugo - 10/08-2012 13:24 10/08-2012 13:24
Med defekt lampe, er der hvist ikke nogen grund til at hyle op!

Men at der bliver skambudt er jo rigtigt.........Det er jo også rigtig at man kan lade være med at sælge til skambyderen.

Der har været et par extremer, som jeg har taget fat i og bed dem undlade deres pjat med skambud.
Men i dette tilfælde ville jeg ikke mene at der skulle tages fat i byderen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger FinnB - 10/08-2012 13:40 10/08-2012 13:40
500 kr er endda i overkanten.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Soulen (Inaktiv) - 10/08-2012 13:47 10/08-2012 13:47
og kikker man rundt dba og alt det så sælger folk til stor overpris forholdt for 2-4år siden bare for 3år siden var den ved at ende galt og nu er det da helt gal.

som sagt er akvarier som med alt andet det forældes hurtig. blot fordi du smider 100.000 i dit akvarie skal du ikke regne med mere en 25-35k efter ½år

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Vamze (Inaktiv) - 10/08-2012 14:12 10/08-2012 14:12
Er der nogen der kan forklare mig hvad skambydning betyder? Det er et begreb jeg ser ofte bilve brugt som her og støder tit ind på det på DBA.dk osv. hvor folk skriver "ingen skambydning" etc?`Hvad betyder det?

Jeg har en idé om grundprincippet, men hvorfor kan folk ikke bare ignorere lave bud som de ikke vil sælge til? Hvorfor skulle dette være fornærmende på nogen måde?

Move on?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger brib - 10/08-2012 14:15 10/08-2012 14:15
Vamze skrev :
Er der nogen der kan forklare mig hvad skambydning betyder? Det er et begreb jeg ser ofte bilve brugt som her og støder tit ind på det på DBA.dk osv. hvor folk skriver "ingen skambydning" etc?`Hvad betyder det?

Jeg har en idé om grundprincippet, men hvorfor kan folk ikke bare ignorere lave bud som de ikke vil sælge til? Hvorfor skulle dette være fornærmende på nogen måde?

Move on?

Hvis du har en vare til salg og forlanger feks. kr 2000.- og en eller anden tumpe tilbyder 300 kr , så er det skambydning

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 10/08-2012 14:21 10/08-2012 14:21
Jeg har lige solgt en 530 liter med porsabord til 1000,- kr. Så prisen er nok for højt sat, men det betyder da ikke, at folk skal komme med latterlige lave bud. De vil vel sikkert ikke engang købe det, for den pris de byder, de laver bud af ren kedsomhed.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Soulen (Inaktiv) - 10/08-2012 14:21 10/08-2012 14:21
brib

ja til dels. dog skriver mange en pris fks de 2000 også står der bud. vis folk ikke vil have folk byder den pris de vil så skulle sælger satme lade være at skrive det. tit er det enda sælgerns egen skyld at folk byder så lavt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Meng (Inaktiv) - 10/08-2012 14:29 10/08-2012 14:29
Problemet er vel ikke større end at man ignorerer vedkommende der skambyder... *uhh*

Jeg praktiserer ikke selv fremgangsmåden, hvis en person vil have 900 kr for en vare, så kan man jo gi' det eller købe sin vare et andet sted.

Jeg havde en bil til salg sidste år, som kostede 100000 kr, jeg fik også et par bud 30 - 40000 under dette beløb, men jeg svarede bare igen med: "Tak fordi du bragte smilet frem på mine læber idag, for dit bud er da den bedste vittighed jeg har set længe :D " Så hørte jeg ikke mere fra dem..

Jeg har en svoger der går frem med nævnte "skambudsmetode" i visse handler, men som han siger - det har skaffet ham nogle meget billige motorcykler, fordi ind imellem byder man hos én der VIRKELIG mangler penge - og så sælger de sgu' lortet til håndører alligevel.

Så der er for og imod fremgangsmåden - men jeg ved ikke hvad I vil gøre for at undgå det?? Det er jo nu en gang det man risikerer når ens annonce er på et offentlig forum.

Mvh. Søren

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger brib - 10/08-2012 14:32 10/08-2012 14:32
Soulen skrev :
brib

ja til dels. dog skriver mange en pris fks de 2000 også står der bud. vis folk ikke vil have folk byder den pris de vil så skulle sælger satme lade være at skrive det. tit er det enda sælgerns egen skyld at folk byder så lavt

Ikke helt enig med dig :-)

Pt. har jeg selv et akvarium til salg til en yderst fair pris.

I aftes fik jeg et bud via dba.dk på kr 200.- hvis jeg kunne levere i Roskilde . Altså skulle jeg lige lægge 2-300 kr ud i brændstof for at sælge en vare som er udbudt til salg for kr 350.-

Det er hvad jeg kalder et skambud.

#9: Er så i underkanten af hvad jeg ville forlange for et komplet 530.l - Men sådan er der jo så meget .

Iøvrigt er denne tid på året elendig hvis man ønsker at sælge brugt udstyr.

Venter man til sæsonnen starter , skal man nok få den pris man ønsker , med mindre man tror det er guld man sælger .

Akvarierne er i sig selv mere eller mindre værdiløse - Med lidt held kan man få 1 kr. pr .l for et ældre akvastabil uden tilbehør.

Det der trækker prisen op er : Bord ( her snakker jeg ikke et eller andet hjemmeklamp hvor der stadig står Jem&fix på de brædder det er klasket sammen af ) :-)

Heldækkende armartur er også et stort plus, og det samme er en god spandpumpe . Altså jo mere tilbehør og jo bedre stand , er med til at få prisen op.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Soulen (Inaktiv) - 10/08-2012 14:39 10/08-2012 14:39
man skal også huske kontra det man sælger fks planter fol vil have 2kr for 1 stengel vandpest. det får man jo aldrig højest 1kr stk. også ser man også at folk fastsætter prisen på hva en ny vare. i stedet for sætte prisen for hva varen enlig er værd. ja jeg skambyder også men det er ud fra mit syns pungt det jeg vil give for varen i den stand den er i. og priserne på netop akvarie udstyr holdes desværre kunstig oppe af hvem ja faktis de private sælgere, så før det holder vil priserne forsat stige kraftig i butikkerne og ved privat handel ( som ellers skulle være billiger ) men man ser bare tit at de private sælger til ca samme pris som en forhandler ville gøre. jeg kan forstå forhandlere da der er strøm og meget andet som en privat ikke skal tænke på

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Soulen (Inaktiv) - 10/08-2012 14:44 10/08-2012 14:44
brib ja i den sitrution forstår jeg dig godt. dog skal køber altid regne med penge for levering. (gør jeg altid) også mest fordi det er tit det som en handel går igennem på.

nu kan jeg ikke huske hvor du bor men kan da godt forstå du fks ikke vil bringe til mig for 250kr når varen er sat til 350. så skal man altser lige regne bens oven i og til sidst tjener man farktis på at bringe ting da man godt kan tillade sig at sige fks 450 med levering. har jeg tit gjort og tjent kassen på det

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Kisbye2409 (Inaktiv) - 10/08-2012 15:44 10/08-2012 15:44
Jeg har længe kigget efter en nyt akvarie både her og på DBA...Men min oplevelse er at priserne er alt for høje....(måske kun dem jeg har kigget på) har inden for den sidste uge kigget på hele 3 forskellige hvor prisen for et brugt har været så tæt på butiks prisen at det er helt til grin. En enkel annonce på DBA lå endda 300 kr. OVER hvad jeg kunne købe det for i en netbutik. Det er jo til at dø af grin over.

Personligt vil jeg ikke selv give ret meget for brugte ting... (lige ledes tager jeg heller ikke selv ret meget for de ting jeg selv har solgt) Man kan aldrig få nogen garanti for hvordan det man køber er blevet behandlet...og hvis prisen på noget brugt kun ligger 20-25 % under butik prisen, ja så køber jeg hellere i en butik.

kan kun medgive #2 holden om at det er sku med brugte akvarier som med brugte biller....når det en gang er taget over forhandleren dørtrin...ja så daler prisen drastisk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 10/08-2012 16:18 10/08-2012 16:18
#4 hvor står der at lampen er deffekt? der står blot at der skal nyt lys i ( det kunne blot være et par nye rør der menes )

#5 i overkanten? er du vant til at få tingene gratis???? *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Hugo - 10/08-2012 16:24 10/08-2012 16:24
#16 Der står at der skal nyt lys til, fordi der har været ledskinner indbygget.

Derfor går jeg ud fra at de orginale neonrørs tingester er fjernet= defekt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Soulen (Inaktiv) - 10/08-2012 16:39 10/08-2012 16:39
jeg kan huske da jeg startet kostet et brugt akvarie 250L 1500 med amature pumpe og hele piv tøjet i dag vil folk have 2-3000 for dem så kan man jo lige så godt smide de sidste 2000 og få et nyt med garenti og foretningerne tjener styrtende med penge på det da folk hurtig ser dette. med brugte ting ikke kan betale sig at købe længre da en ny vare koster ca det samme

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Soulen (Inaktiv) - 10/08-2012 16:47 10/08-2012 16:47
jeg er selv begyndt for alvor at handle i butikkerne da det ikke længre kan betale sig at købe brugt. eller af private (fisk planter mm) folk tror i dag at har de 6-10akvarie så er de pluslig blevet forhandlere. jeg hvade 20 og solgte gubbyer cherry rejer mm til spot pris. hvorfor ja af den simple grund du kommer hurtig af med varen og mister ikke penge til foder mm, sælger man dyrt som mange gør ja så behold lortet eller sæt prisen ned. for min skyld kan folk hælde saltsyre i deres akvarie jeg er lige glad bare prisen er der for jeg skal nok få det iorden

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger FinnB - 10/08-2012 16:48 10/08-2012 16:48
# 16
Ja da næsten giver aldrig mere end 50-75 kr for et startersæt,160 og 530 liter fik jeg gratis for at ville hente det og 1000 l gav jeg 500 kr for.Så ja 500 kr for et 180 l er i overkanten.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Soulen (Inaktiv) - 10/08-2012 16:54 10/08-2012 16:54
og det folk kommer med er pga krisen min bare røv. så forstå det da vis i ikke bruger jeres penge er der ingen penge i omløb = finans krise. skal vi ud af dette skal folk til at tage sig sammen og ændre priserne så vi kan komme ud af den fucking krise når prisen stiger kommer vi aldrig nogle vejne. hvorfor kan folk ikke indse det :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 10/08-2012 17:02 10/08-2012 17:02
Hvis man for eksempel har købt en Fluval FX5 til 3200 i en butik, og gerne vil sælge den, så håber man vel på at kunne få det halve for den, også selv om den kan købes for 1500 i en netbutik. Der er stadig nogle der stædigt holder på, at en pc med internetforbindelse er noget fanden har skabt, og de skal da have lov at betale 1600 kr for en brugt, selv om en brugt Fluval FX5 handles til 800 kr på nettet.

Jeg kan virkelig ikke se at der er et problem. Hvis jeg ser en annonce hvor en vil sælge noget for 3000 kr og en anden byder 200 kr, så er det da ikke sælger der ser dum ud. Sælger kan sikkert godt få den pris, hvis han er villig til at vente længe nok.
Jeg køber selv modeltog på nettet, og qxl er fyldt med ting der koster mere end det koster i forretningerne. Folk køber tilbud op i forretningerne og sælger det på qxl. Jeg kan da også se, at mine kunder køber varer hos mig, og sælger det her på siden. Jeg kunne da godt blive sur på mine kunder, men hvorfor skulle jeg dog det. Jeg får den pris jeg vil have, og så må de da gøre ved varerne hvad de vil.

Kommer sælger af med vareren, så kan det da aldrig være sælger der ikke kan prissætte :D

Jeg har haft en akvariereol til salg i over et år. Nu bliver den tømt og stillet væk. Så kan den graves frem en dag når der er interesse for den. Længere er sådan en historie vel ikke.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 10/08-2012 17:10 10/08-2012 17:10
Soulen skrev :
skal vi ud af dette skal folk til at tage sig sammen og ændre priserne så vi kan komme ud af den fucking krise når prisen stiger kommer vi aldrig nogle vejne. hvorfor kan folk ikke indse det :)
Vi skal nok desværre starte med lønningerne :D
Trådene her på AS er da fuld af linkst til internetsider i udlandet. Det må da være fordi de handlene ikke syntes om de danske arbejdsforhold som for eksempel lønninger :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Soulen (Inaktiv) - 10/08-2012 17:33 10/08-2012 17:33
løninger og skattenedsættelser hjælper ikke den er prøvet. det enste der er tilbage at prøve er at sætten afgiften og momsen ned og det vil staten ikke. også hænger vi her

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 10/08-2012 17:51 10/08-2012 17:51
.... ok, så hvis alle vi akvarister tager os sammen, og betaler mere for vores akvarier end vores mavefornemmelse fortæller os, så er vi ude af den finanskrise :D

alle har sig selv nærmest ( undertegnede inkl. ) og hvis jeg kan "prutte" en brugt vare og spare x antal kr., ja så gør jeg det sgu..... hvorfor betale mere end nødvendigt. *blink*

ang. for høje priser på brugte ting : tror det er et lidt ømtåleligt emne, for som flere allerede har været inde på, så er man jo ikke meget for at forære sine ting væk ( affektionsværdi ) men hvis man gang på gang indrykker annoncer og man ikke for solgt sine ting, tja så kommer prisnedsættelsen ganske automatisk og man ender med at kunne forhandle sig til en fornuftigere pris anyway.

jeg køber ALDRIG nye akvarier, for der er altid et billigt akvarie at finde på dba.dk.

leder jeg efter et brugt akvarie kiger jeg altid på dba.dk, for der er masser af akvarier tilsalg i det danske land til billige priser, problemet kommer når folk prøver at sælge tingene på Eksternt link www.akvariesiden.dk , for så ved folk hvad de har med at gøre og tror deres ting er det det rene guld.

god jagt derude..........

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger Soulen (Inaktiv) - 10/08-2012 17:57 10/08-2012 17:57
Indlægget er rettet 10/08-2012 17:57 10/08-2012 17:57 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

mobe31

det sage jeg ikke. jeg talte forretninger og private genneralt inden for alt ikke kun akvarier. Men det er bevist gang på gang der har været krise den enste måde man kommer ud af den er at bruge de penge man har og ikke spare på den. og det er fact, også der for jeg ikke kan forstå folk stadig ikke fatter det

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger Hans Andersen (Inaktiv) - 10/08-2012 20:44 10/08-2012 20:44
#12,
Jeg har oplevet det samme. Jeg havde nogen store scalare ung til salg til 15kr pr stk. Der var en der ville give 60,- for 6stk og så skulle jeg garantere det var 3 par og endelig skulle jeg levere dem i Ålborg. *blink*

Der er sgu nogen derude der ikke er helt gennembagt. ;(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 12/08-2012 08:48 12/08-2012 08:48
#27 aaahhhhh Hans, det var vel heller ikke for meget forlangt :D :D :D ..... du må ofre dig lidt for fællesskabet :D :D :D ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger KevinR - 12/08-2012 09:37 12/08-2012 09:37
Hvad er forskellen på at give et skambud og at sælge sin ting til overpris ??

Startsæt på 54 liter der bliver solgt på GoG/DBA for 5-700 kr eller jinlong kina akvarier der bliver solgt for 3-5000 kr.

Jeg har selv solgt et par nano akvarier herfra siden dennerle,eheim,og et tetra som aldrig havde set vand,de blev dog solgt til den forlangte pris,men her var der flere der mente de skulle have lov at købe dem for 100 kr samlet og blev meget vrede fordi man ikke svarede på deres bud.

Et telefon samtale var hylende morsom,jeg havde en reol med nano akvarier der blev udskiftet med en porsareol på 12 x 63 liter så jeg havde 7 nanoakvarier til salg,personen der ringede fra københavn ville købe dem for 400 kr samlet,og jeg skulle så stå for indpakningen på en eu palle sende dem med et transport firma til ham for en samlet pris af 400 kr.
Da jeg så gjorde personen opmærksom på at transport udgifterne ville overgå salgspriset på 400 kr blev jeg tibudt 125 kr ekstra.

Da jeg havde forklaret ham hvordan verlden hængte sammen ang. transport priser og salgspriser blev jeg truet med både det ene og det andet og at han krævede 95 kr af mig i spildt arbejdstid og hvad det havde kostet ham i at bruge sin mobil i arbejdstid,1 uge efter modtog jeg et brev med konto oplysninger og nu var beløbet steget fra 95 kr til 108 kr grundet prisen det havde kostet ham at sende et brev.

Det hele endte med at jeg til sidst fik solgt alle mine nano akvarier de nye der aldrig havde været brugt blev solgt til langt under halvt pris de sidste 4 nano akvarier blev solgt samlet for 300 kr med masser af tlbh til en glad ung pige.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger Figne (Inaktiv) - 12/08-2012 10:02 12/08-2012 10:02
Tillader mig at bruge denne tråd; har set et Juwel trigon 350 med bord, amatur og original pumpe, til 3900, den er i følge sælger fra aug ( år ikke angivet så gætter på 11) er det også ca dobbelt op i jeres vurdering af hvad det burde koste ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger KevinR - 12/08-2012 10:05 12/08-2012 10:05
Indlægget er rettet 12/08-2012 10:10 12/08-2012 10:10 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#30 et juwel trigon koster som nyt 2999:- og bordet koster 1249:- så en samlet nypris 4248:- kr

undskyld troede det var 190 og ikke 350 *rødmer* *rødmer*

350 koster 5999:- og bordet 1649:- tot: 7648:- kr

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger Hugo - 12/08-2012 10:09 12/08-2012 10:09
Indlægget er rettet 12/08-2012 10:10 12/08-2012 10:10 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

7500 koster sådan et sæt, ifølge den annonce jeg lige kikkede!!

Eksternt link http://www.dyrecenter.dk/shop/juwel-trigon-350-1795p.html

for 4200 får du et trigon190................. og det er ikke helt det samme som trigon350 :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger KevinR - 12/08-2012 10:10 12/08-2012 10:10
du var hurtigere end jeg nåede at rette det Hugo :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 12/08-2012 10:11 12/08-2012 10:11
Indlægget er rettet 12/08-2012 10:13 12/08-2012 10:13 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

# 29 hold da op en julenisse du har haft i der, det værste er da hvis han selv havde regnet med at få pengene :D

...jeg havde nok valgt at spørge ham, om der var nogen der havde trådt ham på hans ædlere dele med pigsko *doh*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger Hugo - 12/08-2012 10:14 12/08-2012 10:14
Men direkte til sagen: 1 år gammel pyt............. Jeg vil mene at så fremt alt er iorden, så vil ½ nypris være passende. Så det er vel ikke så tosset

Der må ikke være ridser i glas, bord og lampe
Der må ikke være vandskader på bord m.m.
Det må ikke være slammet til af kalk, men skal fremstå tiptop klargjort

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger Hugo - 12/08-2012 10:17 12/08-2012 10:17
#29 At startersætene er til salg.......... er IKKE det samme som at de bliver solgt ;)

Tumpen som vil have penge af dig: Desvære er vores psykiske afdelinger her i landet for små, hvilket bevirker at en del at patienterne færdes frit rundt blandt os *blink* *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger Figne (Inaktiv) - 12/08-2012 10:18 12/08-2012 10:18
Så når der står at man selv skal klargører så er det altså ikke ok ? :P ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger KevinR - 12/08-2012 10:21 12/08-2012 10:21
#35 Helt enig syntes halvt pris på akvarier er en fair pris hvis standen er som Hugo beskriver det

#34 ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger Hugo - 12/08-2012 10:23 12/08-2012 10:23
#36 Rigtigt!............. Så kan du nemlig ikke se direkte om der skulle være en stak ridser i glasset.

Særligt med større pytter har folk for vane at holde kompostkværne (malawi) sammen med store sten, og chancen for ridser er større! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger Figne (Inaktiv) - 12/08-2012 10:24 12/08-2012 10:24
Ok tak for hjælpen alle sammen, tror bare jeg holder mig væk så B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger Spice1973 (Inaktiv) - 15/08-2012 23:10 15/08-2012 23:10
Nat jeg forstår udemærket din frustration, men man kan komme et pænt stykke ved at krejle så man kan vel ikke bebrejde folk i at forsøge at gøre en god handel - MEN det er ALTID sælger der i sidste ende bestemmer hvilken pris man vil acceptere.

Min pyt på 250 liter (hvor du selv kender fiskene) har stået mig i kr. 550,- incl. ALLES

Min målsætning var at starte et budget akvarie til 500,-

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Bruger Nat1987 (Inaktiv) - 16/08-2012 13:02 16/08-2012 13:02
Hej Martin.

Nu solgte jeg jo også fiskene billigt til dig:-) men det var jo også mest af interessen for at de skulle få det godt i 250 L i stedet for på 180L :-)

Men Jeg er sådan set ligeglad med hvad andres budget er på, jeg syntes stadig det er frækt at bede om at JEG skal levere et akvarie i skovlunde HAN ønsker at købe og det var faktisk det jeg mest i bund og grund startede denne tråd pga.

Jeg solgte også et 400 L akvarie for 400 kr her for ½ år siden, og det var i perfekt stand, manglede kun amatur, og jeg indformede jeg selv havde piskesmæld og derfor ikke kunne hjælpe ham med at bære det op, og alligevel ender det med han dukker op alene, og forventer jeg hjælper ham med at bærer det op fra kælderen. fakta om mig: 168 cm høj og vejer 54 kg. :P det er sq ikke meget armkraft jeg kan byde ind med + dårlig ryg..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Bruger Thomasen (Inaktiv) - 16/08-2012 13:27 16/08-2012 13:27
De sidste to gange jeg har villet FORÆRE nogle fisk væk, er jeg af flere blevet spurgt om jeg kunne komme med dem :D :D :D
Ikke noget med at indlede med at sige benzinen blev betalt. Det irriterende var at jeg blev nød til at svare, for de par gange jeg ikke svarede, blev man ved at spørge. Svaret var naturligvis "leverer ikke"

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Bruger mauri3000 (Inaktiv) - 16/08-2012 13:53 16/08-2012 13:53
Jeg kan overhovedet ikke se problematikken her. Du vil gerne sælge en vare til en pris.
Køber vil gerne købe varen for en pris.
Hvis du ikke vil sælge til den pris, så siger du nej tak.
Og hvis køber ikke vil købe til din pris siger han nej tak.

Budet du fik, var 500- samt at du leverede akvariet.
Det ville du ikke, og så siger du nej tak.

Hvor er det problemet er?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 16/08-2012 13:55 16/08-2012 13:55
#44 tror problemet ligger i at nogle mennesker er lige lovligt frække og krævende ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
Bruger Frederik180 (Inaktiv) - 16/08-2012 19:13 16/08-2012 19:13
Jeg ledte selv efter et 200-350 l hjørne akvarie for noget tid siden, men de brugt og i serdeleshed her på siden var udbudt til priser der ligger meget tæt på eller enda over udsalgs prisen i butikerne.
Det er vel sådan at når man handler så vil man forsøge at købe sin vare til lavest muglig pris ellers er der da noget galt. Et bud er et bud og hvis det er for lavt til man vil sælge, kan vel komme med et modspil og moske få hævet prisen så begge parter er tilfredse

Jeg endte med at købe et helt nyt 190l i zoodom med pumpe og varme til 1500 kr. ( der handlede jeg også prisen ned )

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Bruger mauri3000 (Inaktiv) - 16/08-2012 19:23 16/08-2012 19:23
Ja der er da nogen mennesker der er frække og krævende.
Men det gælder jo ligesåvel sælger som køber. I bund og grund så gælder det jo bare om at komme til enighed.
Jeg sidder da også og smågriner, når en eller anden sætter sit 720l akvarie til salg, med en flok malawier han ikke kender navnene på, for 6000kr. Og grunden til jeg griner er at min kammerat fik det samme for en kasse pilsner.
Og sådan er det, nogengange som sælger, forventer man mere, end hvad markedet er til, og bliver derfor budt ned. Andre gange er køber heldig at finde det rigtige tilbud til ham. Andre gange har køber ikke råd til at købe, og sælger ikke råd til at have det stående.
Og derfor handler man. I ovenstående tilfælde her, hvor man giver et kontant tilbud, og åbenbart ikke har en bil at hente akvariet med, så kræver man det med i tilbudet.
Hvis sælger ikke vil, så er det jo bare at sige nej. Man kunne måske istedet have spurgt sin nabo der er en stor stærk mand, om han ville køre det for 200kr, og så sige til køber at han kunne få det hjem for 700,- Så er det så op til sælger at sige ja eller nej tak.
Men at oprette en tråd om hvorvidt det er uforskammet at komme med et bud, på ting der er til salg, forstår jeg overhovedet ikke, når nu det er så nemt at sige nej tak,

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Bruger Udlandsdanskeren (Inaktiv) - 16/08-2012 19:45 16/08-2012 19:45
Enig med Mauri her.
Jeg tror langt de fleste der kommer med bud -uanset hvor langt disse bud ligger fra sælgers ambitioner- er seriøse omkring deres bud; de vil gerne betale det de selv foreslår.
Og dermed synes jeg også at sælger skal tage det seriøst, selvom han/hun mener varen er (langt) mere værd. Sådan fungerer markedet. Og hvad er alternativet? Et market hvor man kan udbyde en vare og hvor en mulig prospektiv køber ikke må komme med et bud eller ytre noget med mindre han vil betale hvad sælger vil have??? Det ville ende helt galt og hører bestemt ikke til i denne del af verden vel?

U.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger Spice1973 (Inaktiv) - 16/08-2012 23:11 16/08-2012 23:11
Jeg forstår godt frustrationen og har da selv mange gange måttet vende det hvide ud af øjnene i mine 15 år som sælger. Der er ikke gået én dag hvor køber ikke har skulle prøve at prutte prisen ned - selv på tilbudsvarer.

Men det er faktisk ikke det mest irriterende...

Det værste er, når folk ikke vil forstå et nej og bliver ved i samme rille - jeg har sågar vendt rykket til kunder og er gået fordi de er blevet ved - fortalte bare at jeg ville betjene en anden kunde, imens måtte de jo overveje om de ville betale dét det kostede ;)

Annoncører
Annoncører