Sure fisk :p

Postet under : Akvariesiden.dk - Karpefisk
Visninger : 1540

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
TheGoldfish (Slettet) - 12/08-2012 12:37 12/08-2012 12:37
Ja jeg vil egentlig ikke spørge om noget, men mere høre nogle sjove historier om jeres fisk.

Mine to virker lidt sure idag. De laver oprør, fordi de har deres ugentlige fastedag og derfor ikke får noget at spise, andet end hvad der måtte ligge og gemme sig på bunden :P

Deres oprør bestod i at de havde hevet en af planterne op, så den lå og flød rundt oppe i overfladen. Den er dog sat ned igen, men de virker bestemt ikke tilfredse og gør MEGET for at sikre sig at jeg ser at de altså er der og at de vil have opmærksomhed :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger -dille- (Inaktiv) - 12/08-2012 12:50 12/08-2012 12:50
Indlægget er rettet 12/08-2012 12:50 12/08-2012 12:50 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Haha ret sjovt tænke netop på at lave sådan en tråd.

Det sjoveste jeg har oplevet er.
Jeg havde købt 6 kribensis 2 hanner og 4 hunner for at få et par.
Jeg tog på ferie i 4 dage.
Da jeg kom hjem var der kun 2 kribensis tilbage, nemlig de 2 hanner.
Det viste sig at hannerne var homoseksuelle og prøvede forgæves af parrer,
De havde slået alle kvinderne og mallerne ihjel.
Så de svømmede rundt og kyssede og 'parrede' og sådan.
Så jeg døbte dem, Homoseksuelle kvinde mordere, :D :D

Men den ene er dsv død af sygdom og den anden er i karantæne.
og nu har jeg et par gående i min balje med maller og neonfisk :D
Det min sjoveste oplevelse.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
TheGoldfish (Slettet) - 12/08-2012 12:54 12/08-2012 12:54
Tragisk men alligevel meget sødt :P

Og så er der nogen der påstår at homoseksualitet ikke er naturligt :D

Mine to guldfisk har vist også dannet par, men jeg har bare svært ved at bestemme kønnet på dem endnu. Jeg synes dog at den ene er lidt bredere over ryggen end den anden, så det må næsten være en hun og det passer også meget godt med hannens interesse for hendes bagdel :P

Nå er der flere der har historier? :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger -dille- (Inaktiv) - 12/08-2012 13:01 12/08-2012 13:01
Har en mere,

Jeg avlede engang Zebra cichlider og ud af ca 200 unger var der kun 1 overlevende,
Men den fisk var noget speciel, dens striber formede et hjerte på siden. og den var en sule lyserød i farven, meget flot. Jeg kaldte ham Løvehjerte. han gav mig 16 kuld unger på 2 år,
Han var så sød at han ville ABSOLUT ikke spise sammen med de andre, nææh han skulle håndfodres før han ville spise noget, Så jeg tog altid nogle røde myggelarver på min hånd og stak den ned til ham.
Så spiste han stille og roligt :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger KimJ - 12/08-2012 15:14 12/08-2012 15:14
Det er jo sødt nok, at man sådan kan se "menneskelig" adfærd hos sine fisk, men man skal nok holde sig for øje, at alt det menneskelige foregår i akvaristens egen hjerne B)

Dine fisk er ikke sure, de er selvfølgelig sultne, og derfor ekstra aktive i deres fødesøgning, hvilket giver lidt mere roden rundt.

Dine "homosexuelle" hanner var ikke i gang med at parre sig. De udførte helt almindelige styrkeprøver! Ikke nær så ophidsende, men til gengæld helt naturligt...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger -dille- (Inaktiv) - 12/08-2012 15:18 12/08-2012 15:18
Nej det var ikke styrkeprøver de prøvede seriøst at parrer sig, jeg kender denne fisk og dens adfærd så jeg ved godt hvad den gør og ikke gør.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Vamze (Inaktiv) - 12/08-2012 15:41 12/08-2012 15:41
KimJ skrev :

Dine "homosexuelle" hanner var ikke i gang med at parre sig. De udførte helt almindelige styrkeprøver! Ikke nær så ophidsende, men til gengæld helt naturligt...

Det tror jeg også har været tilfældet, dog ville jeg aldrig helt udelukke det. Videnskaben mener i hvert fald at have emperisk evidens for at dette kan forekomme. Selv hos fisk.

Eksternt link http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_animals_displaying_homosexua...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger KimJ - 12/08-2012 16:30 12/08-2012 16:30
Kribensis svømmer ikke rundt, kysser og parrer sig.

De trækker ind i en hule, hvor hunnen lægger nogle æg, hvorefter hannen befrugter dem. Dette gentages til hunnen ikke har flere æg.

"Kysseadfærd" er helt sikkert en styrkeprøve, selv når det foregår mellem en han og en hun.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 12/08-2012 16:42 12/08-2012 16:42
#2 det er satme humor :D

Annoncører
Annoncører