Cyprichomis leptosoma sammen med Cyprichomis Microlepidotus

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Fritsvømmer
Visninger : 1603

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Olmo (Inaktiv) - 17/04-2013 07:41 17/04-2013 07:41
Hej,

Jeg Kunne godt tænke mig at holde de to typer fisk sammen i min 530 l. kan læse mig til de går sammen i naturen. tænker ca 15 af hver.

Er der nogle af jer der har erfaringer med det?

Der er vel ingen risiko for de krydser?

Og hvis de stal skilles ad er det så til at se forskel på hunnerne?

Mvh. Ole

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Biologilau - 15/12-2018 13:57 15/12-2018 13:57
Har ikke erfaring med om de krydser hvis de sættes sammen, men de er forholdsvis lette at kende fra hinanden, også hunnerne. Microlepidotus har væsentlige mindre skæl end leptosoma'erne. Ifølge Takahashi's nøgle til Cyrichromus arterne, har leptosoma godt 40 skæl langs sidelinien, mens microlepidotus har 60-70 skæl langs sidelinien, og dermed tydeligvis langt mindre skæl, da fiskene er ca. lige store.

Allan *santa*

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger stausholm - 16/12-2018 19:48 16/12-2018 19:48
Biologilau skrev :
Ifølge Takahashi's nøgle til Cyrichromus arterne, har leptosoma godt 40 skæl langs sidelinien, mens microlepidotus har 60-70 skæl langs sidelinien, og dermed tydeligvis langt mindre skæl, da fiskene er ca. lige store.

Allan *santa*

Det er kun jumbo typen af leptosoma, som har ca samme størrelse som Microlepidotus. Tager du Mpulungu, utinta eller lign. leptosoma, er de noget mindre.
De burde kunne gå samme. Ellers kunne du bytte den ene ud med P. nigripinnis (blue neon) så har du garderet dig ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger kordon - 23/12-2018 21:55 23/12-2018 21:55
De krydser ikke og som beskrevet tidligere kan de også skilles ad, hvis det bliver nødvendigt

Annoncører
Annoncører