Am-top 3336 mangler tryk

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 972

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger AndreasT - 29/09-2014 20:37 29/09-2014 20:37
Som overskriften siger har jeg sådan en spandpumpe. Efter at have rykket rundt på tingene i akvariet og i den forbindelse renset pumpen synes jeg nu at den mangler tryk. Der kommer noget ud men virker som om den kun kører på halv kraft. Jeg har prøvet at rense slangerne, sikret mig at der ikke er luft i systemet og har også prøvet at køre helt uden filtermateriale for at sikre mig at det ikke var der den var tilstoppet...

Den er cirka et år gammel så burde ikke være i stykker...Nogle gode ideer til hvad jeg har måtte overse?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Oliver I (Inaktiv) - 29/09-2014 21:23 29/09-2014 21:23
Model? Tjekket de forskellige gummi ringe sidder hvor de skal? Har prøvet hvor en o-ring ikke kunne klare en omgang rengøring ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Lizette (Inaktiv) - 29/09-2014 21:51 29/09-2014 21:51
Hvis du er sikker på at den slang der trækker vand ud er hel renset - især den hårde plastdel har det med at stoppe til.
Er dine slanger fri for skidt og l###, så skal du tage låget af - inden under låget sidder der et lille låg, inden under det sidder magnetventilen. tag magnetventilen (propellen) ud og rens hullet fri få møj med en vatpind. Efter at det er renset, smid propel-magnetventilen tilbage i hullet - på med låget og din pumpe virker som var den ny igen.
NB pas på de to sorte gummidutter der holder den hvide plastpind, de må ikke blive væk. Der sidder En nede i hullet og En i låget, de holder pinden så magnetventilen ikke banker mod siderne..

Annoncører
Annoncører