Nyt site om akvarier som hobby

Postet under : Siden - Akvarieforeninger, messer og lign.
Visninger : 3151

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Christian Salskov (Inaktiv) - 05/04-2015 14:31 05/04-2015 14:31
Den er helt ny så vær tålmodig.
Har brug for ris og ros!!!
Eksternt link http://www.ferskvandsakvariet.org/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Dujo - 05/04-2015 19:42 05/04-2015 19:42
Underopdeling af "Akvariet" i forskellige menu punkter ville være en fantastisk ide. Evt. hvor man kan hoppe til det punkt man vil læse mere om. Ellers når ingen til bunden af teksten.

Overvej hvem du skriver til og hvordan du skriver det. Syntes teksten er lidt rodet og skifter imellem hvem modtageren er.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger hofer - 06/04-2015 14:07 06/04-2015 14:07
Fint site. Teksterne fremstår dog temmelig subjektive, særligt afsnittet om akvariet, hvor du beskriver opstart og vedligeholdelse. Fx fraråder du stort set brugen af filter, og nævner derudover slet ikke vandskifte, hvilket kan ende grueligt galt for nystartede akvarister. Det er jo fint at have sin egen mening on tingene, men hvis man vil fremstå som et seriøst og objektivt akvariesite, bliver man nok nød til at have en mere nøgtern tilgang til den slags information.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger NKR (Inaktiv) - 06/04-2015 18:54 06/04-2015 18:54
Du har ingen kildehenvisninger eller angivelse af fotograf på dine billeder. Betyder det, at du selv har taget dem alle sammen?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Jaku (Inaktiv) - 06/04-2015 19:49 06/04-2015 19:49
Indlægget er rettet 06/04-2015 19:53 06/04-2015 19:53 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

God ide med et site til vores hobby - keep going (strong)

Det er bare med at få lidt flere til at skrive en artikel

Flere foto af de forskellige akvarie typer - biotop - artsakvarie - selskab - cichlide

+ Alt det nye med aqua scaping - det er jo i rivende udvikling og kan få alle med

også konerne ...

Og så noget om rejer og småkrebs ....... :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger kiksen (Inaktiv) - 06/04-2015 22:14 06/04-2015 22:14
Du har fået lidt feed back på indhold, her har du lidt på layout :)

Overvej grundigt mængden af tekst på en side.
Længden på dine sætninger er meget lange i forhold til at det er web og ikke en roman.

Siden skalere din tekst lidt sjovt hvis man trækker i vinduet.
Det giver mening at billederne følger med marginer men hvorfor bliver punkt størrelsen lille?

Fisk
smid tekst og billede i hver sin kolonne så teksten står pænt til den ene side og ikke hopper ind under billedet hvis man skalere vinduet.

Links
Overvej farve valg på tekst, grå tekst på grå-tonet billede funker ikke.

ris & ros
Aldrig punktum i overskrift
align send knappen med din tekst frame

Keep it up!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger nc - 07/04-2015 07:37 07/04-2015 07:37
Indlægget er rettet 07/04-2015 07:55 07/04-2015 07:55 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hejsa

Det er altid godt at nogen laver en side. Der er kan dog være farligt hvis man bidrage til den misinformation der findes på nettet.

For eksempel anbefaler du at i et 60 liters akvarie kan man sagtens have 4 skalare + et dusin stimefisk samt eventuelt nogle andre fisk af mellemstørrelse. Så er der i hvert fald stor chance for at det går galt. Det går nok kun godt så længe at skalarerne er helt små.

Selvfølgelig er en side subjektiv men vær opmærksom på hvad du skriver fordi pludselig står der en nybegynder som har gjort som du anbefalede og hvor det så er gået galt og så er det dig der har mis vejledt ham/hende :)

Samtidigt anbefaler du følgende, I et velholdt akvarium er filtrering ikke nødvendig.

Hvis du ikke har filtrering i et 60 liters med 4 scalare + 12 zebrafisk +nogle andre mellemstørrelse fisk så går der ikke lang tid før det tilter.

Under dine fiske beskrivelse synes jeg dine temperatur angivelser er meget forskellige. Man kan jævnfør dig ikke have neon og sort Tetra sammen da neon kræver 20-23 grader og sort Tetra 24 grader. Sort Tetra må være en svær fisk siden den skal have 24 grader :)
Du behøver ikke opfinde alt selv. prøv at se på akvariesidens angivelser. der har du i det mindste et spænd på 24-26 grader.

Hvis du vitterlig er helt ny i akvariehobbyen så overvej om du bør rådgive folk om hold af fisk. Vil du for eksempel have din bil repareret af lærlingen der har været en uge på værkstedet hvis ingen andre hjælper ham?

Undskyld den hårde udmelding men det er ment på den bedste måde overhovedet. Information af andre er utroligt vigtigt men misinformation bør man prøve undgå :)

Med Venlig Hilsen

Niels Christian Mohr

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Christian Salskov (Inaktiv) - 07/04-2015 09:40 07/04-2015 09:40
1000 tak for jeres input. jeg vil gå i gang med at rette til med det samme.
keep it coming.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
BettaEinstein (Slettet) - 07/04-2015 11:04 07/04-2015 11:04
jeg synes personligt at det virker uprofessionelt, der er ikke nævnt copyrights, fotografer, kilder eller lignende. samtidigt synes jeg at det virker som om jeg selv er en del mere erfaren end forfatteren af siden da jeg kan se at der er rådet til mange begynderfejl og det giver mig et indtryk af at forfatteren er ny med hobbyen og egentlig kun har startet et akvarie op i en uge eller 2 og nu tænker "nu ved jeg det, det gik godt, lad mig rådgive andre" og jeg synes egentlig at det er et helt forkert grundlag. personligt ville jeg have ventet og researchet meget mere inden jeg ville begynde at lege ekspert på nettet (igen fordi der mangler kilder og noget om hvor meget erfaring du har så giver teksten stærke indtryk i sig selv så er den ikke fuldkommen fremstår du utroværdig)

så kort sagt :) copyrights, kilder, afsnit om dig selv, underkategorier (mere overskueligt), tjek din viden. resarch mere og når du skriver om egne oplevelser må det aldrig være noget du har læst på nettet. det skal være noget du 1000% har oplevet og lig vægt på det. læseren må ikke være i tvivl

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger NKR (Inaktiv) - 07/04-2015 16:54 07/04-2015 16:54
Jeg forstår ikke helt, hvorfpr Cryptocoryne Affinis er omtalt i plantedelen uden at læseren gøres opmærksom på, at det er en af de mest sjældne i vores akvarier. Der burde i det mindste stå, at den stort set ikke er til at skaffe, hvis man ikke kender nogen, der kender nogen. Akvariehandlerne har den ikke, da gartnerierne ikke kan dyrke den emers (over vand).

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Muslingen82 (Inaktiv) - 13/04-2015 08:44 13/04-2015 08:44
jeg er så helt enig med #9 Betta er spot on.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Eagleauster - 20/04-2015 10:49 20/04-2015 10:49
Jeg synes, at siden virker usammenhængende og postulerende.

Mener du helt alvorligt, at et akvarium på 60 liter er tilstrækkeligt til fire scalarer, 20 stimefisk og et uspecificeret antal af fisk i mellemstørrelse (hvad det så end dækker over)? Ifølge artsbeskrivelserne på denne side skal scalarer have minimum 250 liter. Neon står til minimum 80 liter, men ved en stime på 20 fisk udover de andre arter, du foreslår, vil dette minimum nok ændre sig. Derudover er der utallige eksempler på nye akvarister, som har været uheldige med neonfisk, fordi de er sarte, og dermed ikke ligefrem egnet som begynderfisk. Bemærkningen om cichlider er malplaceret og bidrager ikke til en nybegynders overblik over ferskavandsavkarier, hvilket ifølge overskriften er formålet med beskrivelsen.

Du råder til belysningstid på 12-16 timer. Dette virker voldsomt selv i et indkørt akvarium, men i et nystartet akvarium er det godt den dobbelte tid af, hvad blandt andre Tropica anbefaler:
http://tropica.com/da/guide/kom-godt-i-gang/

Selvom det er en ny side, virker det useriøst, at der kun er artsbeskrivelser af syv fisk og tre planter, som end ikke er opdelt efter kategori. Billederne er af vekslende kvalitet (nogle decideret dårlig) og det er forvirrende for mig at kigge på. Som kampfiskeejer er jeg især ærgerlig over et så trist (og utydeligt) billede af en kampfisk, som slet ikke ser ud til at trives. :(

Hvad er det, du mener, din side tilbyder, som denne og andre ikke gør?

Og hvorfor i alverden linker du til et youtube-klip om miniguns på en side om akvariefisk??? *uhh*

Jeg har ingen intentioner om at dræbe din iver, og det er godt, at nogen forsøger at udbrede denne dejlige hobby, men som din side ser ud nu, ville jeg snarere fraråde end anbefale et besøg.

Annoncører
Annoncører