Frost fodder

Postet under : Akvariesiden.dk - Foder
Visninger : 1397

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger AC52 - 08/08-2015 23:06 08/08-2015 23:06
Hvordan bruger man frost fodder.Tar man bare en frossen blok og smider ned til sine fisk. Hvis det ikke bliver spist skal man så få det op fra bunden ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Michael87dk (Inaktiv) - 09/08-2015 01:02 09/08-2015 01:02
Jeg putter mit i en lille skål til det synker og putter det i akvariet. Det fungere bedst for mig og mine discus. Ellers flyver det bare rundt i akvariet hvis bare jeg putter blokken helt frossen i. Hvis ikke det er spist op inden for et kvarters tid så sug det op. Du danner hurtigt et indtryk af hvor meget de spiser per gang. Og så skærer du bare klodsen over i passende portioner.

Vh. Michael

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger langebæk - 09/08-2015 01:16 09/08-2015 01:16
jeg brækker bare en bid af og smider i vanden så tør det op lyn hurtigt og for det meste er det væk inden det rammer bunden, det samme gør jeg med artemia, når det tør så spredes i det i hele baljen og så har alle en chance for at få lidt at spise :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Roland - 09/08-2015 09:09 09/08-2015 09:09
Lidt forskelligt. Du kan bare smide den i, men så er det ikke sikkert alle fisk får noget. De mest forsigtige bliver holdt væk af de stærkeste. Men er de alle lige stærke går det fint, eller en gang i mellem, hvis du har det travelt. Normalt tøer jeg det op i koldt vand. Og når det så er tøet op, hælder jeg det dårlige vand ud, før jeg fodrer med det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger langebæk - 09/08-2015 11:19 09/08-2015 11:19
hvilket frost foder fodre i med?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger moggeb (Inaktiv) - 09/08-2015 12:14 09/08-2015 12:14
Det er vigtigt foderet er tøet op, fisk kan blive syge af maden hvis det er for koldt = frossen.

Tø det op med noget vand fra akvariet eller hanen, og gør som der er beskrevet i tidligere indlæg #4 væk med vandet blokken er opløst i og fodre med lidt af gangen så de spiser det inden det falder ned og rammer bunden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Brian666 (Inaktiv) - 09/08-2015 12:37 09/08-2015 12:37
Jeg ligger nogle i et lille net og tør det op under hanen, jeg vil være sikker på at der ikke er noget af det frosne vand tilbage for at undgå eventuelle sygdomme der er i vandet fra foderet. Jeg er måske lidt sippet men hver har deres egen fremgangsmåde :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Administrator scn - 09/08-2015 13:36 09/08-2015 13:36
Det skal du da have lov til, jeg har dog et enkelt spørgsmål:
Hvad er det for noget sygdom du er bange for, siden det kun er i vandet og ikke i fodret?

Jeg lader det tø det op i et lille glas med vand, og hælder det derefter i akvariet. Så undgår man at en klump foder lægger sig bag en pumpe og fiskene ikke opdager det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Meng (Inaktiv) - 09/08-2015 17:04 09/08-2015 17:04
Jeg tør blokkene op i ca. 1 dl koldt vand i en kop. Nogle gange op til 4 blokke ad gangen i én kop, og hælder derefter indholdet stille og roligt i akvariet.

Nogle fisk kan udvikle svamp omkring munden, hvis foderet ikke er tøet ordentligt op inden fodring.

Hvis du har Mollyer, Platy, Sværddragere oav. så giv dem lidt ad gangen, fordi de ellers kan gå hen og spise sig ihjel. Havde en Sejlfinne Molly han, der gjorde tricket for ikke så lang tid siden. Jeg havde lidt travlt en dag, hvor jeg fodrede med frostfoder, og kom for meget i det akvarie hvor Mollyparret gik. Han spiste så meget, at han var kuglerund og efterfølgende bare stod oppe i overfladen og kvabbede bag en plante indtil jeg slukkede lyset. Dagen efter kunne jeg fiske ham op fra bunden, halvvejs ædt af Helenasnegle...Surt show...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Brian666 (Inaktiv) - 09/08-2015 20:44 09/08-2015 20:44
Nogle myggelarver skulle bla leve beskidte steder og vil ikke have det vand i mit akvarie. HVIS der skulle være noget forurening i de frosne blokke er risikoen halveret. Det har fungeret fint for mig :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger 31K4L (Inaktiv) - 09/08-2015 20:46 09/08-2015 20:46
Jeg så en dyrehandler tage en blok mellem fingrene og cirkulere den direkte i akvariet med fisk. Hvor det hurtigt tøede op og afgav lidt mad. Og så kunne hun bruge blokken til 2-3 akvarier. Det så smart ud. Og hurtigt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger saads (Inaktiv) - 09/08-2015 23:09 09/08-2015 23:09
#11 det bare svært for os der har fisk med tænder.. :D *doh*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Roland - 09/08-2015 23:14 09/08-2015 23:14
Her er der meget interessant læsning ;)
Det frostfoder vi køber har ikke levet i beskidt vand. De er opdrættet. Og hvis de levede i beskidt vand, så ville der stadig være noget tilbage i foderet.
Jeg tøer for det meste foderet op, men det er bare for at det skal fordele sig i akvariet, til Alle fiskene. De får tit bare en frossen blok, hvis jeg ikke har tid til at tø det op.
Og så det mest interessante:
Hvilke fisk er det til? Er det til små selskabsfisk, eller som jeg har flest af. Store ciklider.
Og der går også mange historier omkring røde myggelarver. Skal ikke sige at de ikke er rigtige. Men, mit hovedfoder, i mere end 10 år og jeg bruger vel en plade ( 100 gr) om dagen. Er røde myg. Så bruger jeg hvide myg, artemia`er sorte myg, daphnier, cyclops-. Har prøvet med lidt andet men det er vel det, frostfoder ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger ThomasBallerup (Inaktiv) - 10/08-2015 12:27 10/08-2015 12:27
#12 NETOP, jeg har også et akvarie, hvor det kan være en ret dum ide at stikke en finger ned i vandet,
men det går ok med hele armen, den tør de ikke bide i og holder sig for det meste væk,
hvis de begynder at komme lidt for tæt på, knipser jeg en gang under vandet, og de lære at hånden og armen nok er farlig
og holder sig væk så man kan arbejde færdigt.

angående frost fodder er det helt klart en foredel at tø det op først,
så alle fisk af varierende størelse og styrke kan få lidt.
i opdræts akvarier hvor alle er ens type og størrelse, kaster jeg bare klodsen ned frossen, og ser den dreje lidt rundt i vandet mens de slikker på den, når den så kommer forbi udløbet, blæser stumper af den ud over det hele og de drøner rundt for at fange det,
vidste ikke at kolde stumper kunne skade mine fisk, så jeg overvejer da at droppe denne leg med frossen mad..
ser bare at de også gør sådan i butikkerne, så hvis det var skadeligt ville de jo nok have hørt om det på diverse holde fisk uddannelser.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger sanne-pii - 10/08-2015 13:42 10/08-2015 13:42
jeg tøer ikke det op først.
jeg putter den bare i frossen. det sagde min dyrehandler at jeg kunne, og han har forstand på fisk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger sølvi (Inaktiv) - 10/08-2015 15:43 10/08-2015 15:43
jeg har en del små akvarier og tar da nogle biter opp i en kopp og tiner det i lidt vand. Så bruger jeg en pipette til å suge opp hvad der skal til i hvert akvarium for så er det lett å fordele foret i de forskellige baljer.

Annoncører
Annoncører