Ny "smart" tænd/sluk ur

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 708

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Sorenbach - 14/04-2017 08:51 14/04-2017 08:51
Hej

Jeg er lidt af en gadget nørd indrømmet...

Men mit 15 år gamle tænd/sluk ur er efterhånden ved at være godt slidt i kanterne og er ikke længere så pålideligt... Har over den senere tid investeret i Phillips Hue lys til det meste af huset.... til dem der ikke kender det, er det lys som kan tænde via app på telefonen, evt skifte farve eller gøre andre ting afhængig af hvad de er sat op til....

Jeg har nu bestilt en "smart" kontakt til væggen, sådan at denne kan kobles på det eksisterende "smart belysning", Osram laver det de kalder en "lightify plug" og de skulle efter sigende være kompatible med Phillips Hue systemet. Planen er at den primært skal styre mit lys ved at tænde/slukke på bestemte tidspunkter af dagen, men det kan (burde kunne) også opsættes til at følge når solen står op / ned. --- Den kan jo sikkert bruges mange andre steder i huset eller i akvariet til diverse pumper osv.

Så skulle der nu være andre i samme situation som mig, så kunne det måske være meget sjovt...... Men ja det er nok mest for tekniknørderne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Andersen01 - 15/04-2017 15:16 15/04-2017 15:16
Se det virker jo meget spændene nu da jeg skal til at vælge belysning i den nye lejlighed jeg er flyttet ind i. Har selv kigget på det sæt der . Men syntes godt nok prisen er lidt pebret ?? Har der været noget dårligt ved dem endnu som er dårligt eller kan du kun sige god for dem??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Darathar - 15/04-2017 18:05 15/04-2017 18:05
#2 Jeg kan godt anbefale Philips Hue til belysning i hjemmet. Er superglad for mit. De største ulemper er prisen, og at styringen kræver et stabilt Wi-fi. Oplever enkelte gange forsinket eller manglende kontakt, men det skyldes nok mit eget Wi-fi. Det er dog sjældent, og du kan altid bruge den almindelige stikkontakt. Mulighederne er mange, og mest glad er jeg for stemmestyring. Hvordan det kan kobles til akvariebelysning ved jeg ikke noget om :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger scn - 15/04-2017 18:34 15/04-2017 18:34
Tjae... personlingt foretrækker jeg ting der er off-line. Hvordan opdatere man firmware på en Philips Hue?
Eksternt link https://www.version2.dk/artikel/forskerskabt-iot-orm-overtager-st...

Du kunne lave dit eget tænd-sæuk-ur, evt med sunriser-effekt, med Arduino

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Sorenbach - 15/04-2017 19:46 15/04-2017 19:46
Jeg har ingen problemer haft med Hue, heller ikke forsinkelser herhjemme på WIFI.... har jeg glemt at slå wifi til på telefonen er der en smule forsinkelse når den skal kontakte systemet via mobilnettet, hvilket er fair nok.

Ja det er en smule pebret, men igen så er det sku meget sjovt, og vi nyder "sove belysningen" på børneværelserne, hvor det er så svagt at børnene sover fra det og vi lige kan se dem når man kommer ind om natten.

#4 Hvis der opdateringer til pærerne eller bridgen får man besked i app'en på mobilen også kan de opdateres derfra

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger tjalfe32 - 15/04-2017 19:54 15/04-2017 19:54
Indlægget er rettet 15/04-2017 20:00 15/04-2017 20:00 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg er begyndt at bruge sonoff produkterne. Det er en wifi switch der styres via app. Kan også fåes med måling af strømforbrug.
Har en raspberry pi der kører domoticz som modtager info på temperatur i mine akvarier via esp8226 moduler. Nu blir tænd/sluk urene skiftet ud med sonoff switche. Fri for at skulle ændre på sommer/vintertid.

Det er i øvrigt itead sonoff produkter jeg bruger. Dem kan man flashe anden firmware på og så dermed bruge dem sammen med domoticz :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Sorenbach - 19/04-2017 21:24 19/04-2017 21:24
Har nu modtaget min lightify Plug... og efter lidt småproblemer lykkedes det at forbinde den med mit Phillips Hue system, så nu er akvarielyset online som resten af huset

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger ThomasBallerup - 22/04-2017 22:46 22/04-2017 22:46
i øvrigt er Hue systemet så meget åbent / kendt
dvs man kan få få kr, selv bygge noder der er kompatible,
og derved sætte hvad som helst til dem, store fede RGB lys !
eller en masse akvarie belysning, eller kaffemaskinen,
selv Alexa kan styre alt der er Hue kompatibelt, så behøver man intet teknisk i hånden
bare tal til dit akvarie, og den gør hvad der bliver sagt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Andersen01 - 23/04-2017 00:01 23/04-2017 00:01
Indlægget er rettet 23/04-2017 00:01 23/04-2017 00:01 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Akvarie skift vand !!

Akvarie klip planter!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger ThomasBallerup - 23/04-2017 11:59 23/04-2017 11:59
nej, ikke helt mht klip planter.
Men skift vand kan sagtens gøres helt automatisk så man ikke end gang behøver sige nogle start stop kommandoer.

Nu var det mere at tænde og slukke lyset, eller ændre farve eller styrke på det

Annoncører
Annoncører