Led nogen som kender de her

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 622

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Principia - 17/04-2017 19:35 17/04-2017 19:35
Sidder og kigger lidt rundt, og faldt over dette.

Eksternt link http://www.outlight.dk/shop/outlight-prestige-led-98s1.html

Er der nogen som har erfaringer med Outlight, og virker det som det skal ?? er de gode. ?? *uhh*

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Sylow - 17/04-2017 20:02 17/04-2017 20:02
Vi har netop installeret 4×70 cm af dem i vores, her i påsken. De sidder sammen med to t5 rør på 150cm og en rgb led på 90cm.
Vi er mega glade for dem. (y)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger McWearq - 17/04-2017 20:15 17/04-2017 20:15
Så må man håbe at I bliver ved med at være glade for dem.
Problemet med de forskellige lavpris LED-stænger til akvariebrug er, at de langtfra altid er holdbare i det fugtige miljø. Derfor vil det først vise sig om nogle måneder, hvorvidt de rent faktisk kan bruges, eller de, som jeg har oplevet ved flere lejligheder, går til i fugt, selvom de er IP97.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger gallus - 18/04-2017 13:26 18/04-2017 13:26
Jeg har LED nede fra Søren som har kørt uden problemer over et år nu, de sidder limet i et armetur uden dæksglas, så de er vist så udsatte som de kan være for fugt.. men der er ikke problemer med dem jeg har kørende nu, det skal dog siges jeg modtog noget led fra Outlight som drillede, men Søren som har outlight er nok en af de mest kundevenlige mennesker der findes, og han bytter prompte hvis der er problemer. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger malawicichliden (Inaktiv) - 22/04-2017 20:22 22/04-2017 20:22
man skal bestemt ikke tage fejl af de "billig" led i dag, jeg gik selv fra JMB til dem som Søren forhandler, og de hænger osse under heldækkende armatur uden dæksglas, og har kørt uden problemer i et års tid nu...
MEN, silikonen der er bliver brugt på disse er af lidt ringere kvalitet end dem på JMB, dem på jmb køre man bare over med en klud og så er de krystalklare igen, hvor de her godt kan få en mælkevid belægning som kræver lidt mere end en klud, men hvis man bare er efter dem 1 gang om måneden så er der ingen problemer, og der skal sgu osse være en forskel på skinnerne når JMB ligger i 800kr, og de her ligger på 100kr.

du kan være uheldig at få nogen der ik er lukket helt til i enderne, hvis de sker få dem byttet eller selv stik dem en klat silikone og luk dem af, så er det næsten ip68, mine har i hvert fald været under vand af flere omgange uden problemer.

Søren er en fantastisk rar mand, har handlet med ham flere gange (dog primært fisk) og altid god for en sludder! :-)

/Christian.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger KimJ - 22/04-2017 20:49 22/04-2017 20:49
Jeg har kun hørt godt om Outlight.

Jeg vil dog sige, at de eksempler jeg har set på det lys Prestige skinnerne giver, ikke ligefrem får mig til at gå på halen af benovelse. Især skinnerne med indbyggede blå/røde dioder er efter min mening problematiske, da de giver tydelige pletter som især ses på ensartede flader (f.eks. sandbund). Det ses også som tydeligt på indbyggede baggrunde.

5000 og 11000K skinnerne er et bedre valg, og man kan måske finde en kombination af disse, som vil virke tilfredsstillende?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger McWearq - 23/04-2017 07:16 23/04-2017 07:16
Jeg har heller ikke noget mod de billige skinner, som bliver bedre og bedre med tiden. Dog synes jeg ikke at det lyder specielt lovende hvis man får nogle der "lige skal have en klat silicone" Det synes jeg at forhandleren burde kontrollere inden de bliver sendt til kunden.
Uden at det iøvrigt skal udvikle sig til en lovprisning af forskellige leverandører, vil jeg nævne at jeg kører med GROW-skinner fra Terrajova, som sikkert er dyrere end dem der nævnes her, men til gengæld ikke har problemer med siliconen eller de af #6 nævnte "pletter"

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Principia - 23/04-2017 08:31 23/04-2017 08:31
Ok foreløbig tak for svarene. Det er lidt en jungle, at finde rundt i de forskellige produkter. Jeg må ud og se med fingrene. Svaret på endeligt valg kommer i min DIY tråd.
Men jeg må sige at jeg ikke har læst noget jeg ikke kan lide endnu.

MVH

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger KimJ - 23/04-2017 16:29 23/04-2017 16:29
Jeg skulle måske lige nævne, at problemerne med stærkt farvede dioder ikke er enestående for skinnerne fra Outlight. De optræder i de fleste andre lignende løsninger.

Annoncører
Annoncører