Led T8 lysstofrør til 128l

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 142

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger betty87 - 21/05-2017 19:46 21/05-2017 19:46
Jeg kunne godt tænke mig lidt råd og vildledning til udskiftning af lys i min 128 balje. Har nogle GAMLE *santa* t8 rør i, som jeg gerne vil have udskiftet til LED lysstofrør i stedet.

Den kære hr. Ullits vejleder bla. til høj lumen, men er der noget LED rør ikke har så r d d. De andre parametre han råder til kan jeg godt finde et par lys af (tror jeg). Er der nogen her der allerede har fundet nogle gode rør til deres akvarie? eller som er bedre til lys end jeg?(det ville heller ikke kræve så meget.. ;) ) eller skal jeg bare ignorer lumen og go for it?

Kom gerne med links

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger HenningS - 22/05-2017 17:36 22/05-2017 17:36
Lumen fortæller hvor meget lys røret giver, så det er ret afgørende. Med mindre du går efter mindre lys end med de gamle rør, så skal du have rør, der giver lige så mange lumen som de gamle rør.

Deleste led lyskilder giver ikke mere lys pr. Watt end nye almindelige lysstofrør. Til gengæld falder lysstyrken stort set ikke med alderen, og de holder meget længere.

Personligt synes jeg at kvaliteten af de led, der er på markedet, er alt for ringe, så jeg fortsætter med mine T5 rør.

Annoncører
Annoncører