Research til high tec planteakvarium, spørgsmål ang. Led

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 254

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger MartinT - 28/05-2017 16:15 28/05-2017 16:15
Planen er at starte et 360l high tec planteakvarium.
Højt niveau af lys, tilførsel af CO2 fra trykflaske, EI gødning.

Jeg er lidt usikker på hvilket lys jeg skal købe til mit akvarium. Når akvariet er kørt ind, vil jeg gerne have lys nok til at kunne gro medium/advanced planter.
Jeg hælder mest til LED lys, pga. strømbesparelsen på sigt. Men det er jo ikke nok at planterne får en masse lys, det skal jo også være i det rigtige spektrum.

Et LED armatur jeg har kigget meget på er, Akvastabil’s Lumax ”Plant”. Dette armatur skulle være designet planter og være vandtæt( der er ikke opgivet en IP kode).
Nedenstående billede viser en spektrum analyse af ”Plant”.

Tænker i at disse armaturer vil fungere som lysekilde til et tæt beplantet akvarium?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger DPedersen - 28/05-2017 18:03 28/05-2017 18:03
Jeg har fornyligt bestilt et, så kan skrive tilbage når jeg modtager det denne uge :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger MartinT - 28/05-2017 19:20 28/05-2017 19:20
Ser frem til at høre hvad du syntes om den.
Kommer du til udelukkende at have Plant versionen eller et mix med anden LED? Lidt spændt på hvordan farverne kommer til at fremstå i akvariet med denne LED.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger DPedersen - 28/05-2017 22:50 28/05-2017 22:50
Det er et juwel LED akvarie jeg har, men deres LED er ikke godt nok alene så skaffer denne hjem som ekstra :)
Den vil jo køre på ekstern forsyning, så kan tænde og slukke for denne seperat og dermed danne indblik.

Annoncører
Annoncører