Er dette en Rcs eller?

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre akvariedyr
Visninger : 274

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Disous (Inaktiv) - 14/07-2017 13:45 14/07-2017 13:45
Hej
Jeg er nybegynder indenfor reje verden og har nu et 30 L akvarie med RCS og to kardinalrejer.
Jeg har købt rcs rejer over to omgange og i den forbindelse fået nogle rejeunger med. Den ene unge ser anderledes ud til trods for at den får nøjagtigt samme foder som sine søskende. Kan i vurdere ud fra billeder om det er en rcs og evt komme med forklaring på hvorfor den ikke bliver rød? Den har også 4 sorte pletter på halen og den har nærmest sorte striber hen over kroppen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Disous (Inaktiv) - 14/07-2017 13:54 14/07-2017 13:54
Prøver lige at vedhæfte bedre billeder

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger MortenDAD - 14/07-2017 14:00 14/07-2017 14:00
Det ligner RCS, den røde farve er fremelsket og ikke alle stammer er lige stabile.
Hvis du vil have en stabil stamme med den røde farve er du nødt til at selektere (fjern alle der ikke har den rigtige farve), selektere og selektere.
Jeg holder pt orange, grønne, røde og blå. Den eneste af mine stammer der ikke er behov at selektere i er den blå, den grønne er helt tosset, der skal jeg fjerne omkring 10% af ynglen.
Et lille tip er at lave et område med hvidt sand, helst det sted der fodres, så er det meget lettere at vurdere farverne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Superbruger MSV - 18/07-2017 11:16 18/07-2017 11:16
Ja, det er samme art som rcs: Neocaridina davidi.
Her er der bare tale om vildform, som alle farvevarianter af Neocaridina vil ende op med (hen over flere generationer) med mindre, man selekterer, som Morten også er inde på :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger d9ha - 18/07-2017 15:52 18/07-2017 15:52
Det kunne nu godt være en babaulty af en slags. Hvad med at spørge sælgeren om han/hun har haft andet gående sammen med dine RCS

Annoncører
Annoncører