Opstart af Discusakvarie

Postet under : Cichlider - Amerika - Discus - Generelt
Visninger : 137

Postet fra Discussiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Kagemanden - 10/10-2017 13:57 10/10-2017 13:57
Hej allesammen!

For 15 år siden, da jeg var 14 år gammel, havde jeg selskabsfisk og min lyst til at holde fisk igen er kommet tilbage.
Jeg kan huske jeg sagde til mig selv jeg ville have discusfisk og neonfisk i et akvarie når jeg blev ældre.

Jeg tænker jeg skal have 2-3 discusfisk og så mange neonfisk der nu er plads til. Jeg bor i en 2 værelseslejlighed i københavn så jeg er ude i et "minimumsstørrelse" akvarie til dette formål.

Så er der nogen med en masse erfaring der kan hjælpe mig, med det helt basic?

Størrelse akvarie?
Nogen akvarier i kan anbefale ? såsom startpakker til nybegyndere? eller er det bedre at købe tingene seperat ?
Hvilken pumpe larmer mindst ?
Er det en god ide at holde neon og discus sammen ?
Hvilken planter skal jeg have ?
osv osv..
Del gerne ALT jeres erfaring da jeg er meget interesseret i denne hobby

Postet fra Discussiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger DiscusØrnen - 10/10-2017 17:09 10/10-2017 17:09
Hej Kagemanden!

Jeg har selv avlet Discusfisk i snart 37 år - og har generelt altid været svært begejstret for havets små vidundre.
Jeg bor i en 4 værelses i kærteminde - og vil helt klart anbefale et akvarie af på mindst 17 x 32m, hvis du skal huse 2-3 Discusfisk.
Det skal siges at de kan være EKSTREMT aggressive, med tendens til at hoppe ud af akvariet og gå direkte efter halsen (så pas på!!).

Mht. dit spørgsmål omkring neon fisk og discus fisk sammen, må mit svare være et rødglødende NEJ! Discusfisk og neonfisk hader hinanden og kan aldrig co-eksistere.

Pumper larmer som regel ikke, men Discusfisk har det med at synge om natten, i stil af hvalsang. Dette kan nå op på svimlende 2000 decibel og kan knuse de fleste akvarier, så husk tykt glas.

Discusfisk kan ikke tåle planter, kun sand og stål.

Håber du får lige så stor glæde som mig, af de små herlige fisk!

MVH

Thorsten

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger HenningS - 10/10-2017 22:01 10/10-2017 22:01
Når nu du er kommet dig over #2s dårlige joke, så synes jeg du skal gå på biblioteket, og låne alt hvad de har af akvariebøger. Du kan også kigge på artsbeskrivelserne her på siden fx
Internt link http://www.akvariefisk.dk/species/show/?ArtID=10958

Men glem alt om neonfisk. Det er alt for dyrt foder. De fleste fisk betragter alt hvad de kan gabe over som foder.

Annoncører
Annoncører