20l til 34l - kan skænken holde

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 355

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Culpa (Inaktiv) - 28/12-2017 23:55 28/12-2017 23:55
Kære alle

Jeg vil gerne opgradere mit akvarie. Grundet pladsmangel har jeg et 20 liters og vil gerne have et pænere 34 liters. Dog stoler jeg ikke på min skænk hvor akvariet står. Det skal stå på en kvalitets skænk fra idé møbler. Men lejligheden er gammel og frygten er selvfølgelig vandskade ned gennem etagerne for egen regning.

Nogle der kan give et bud på hvorvidt det er en god eller dårlig idé at få flere kilo ovenpå en skænk? Det er selvfølgelig ikke den store forskel. Måske nogle bud på at idiotsikre både skænk og akvarie?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Sølz - 29/12-2017 00:16 29/12-2017 00:16
Med det udseende, så ser den da ud til fint at kunne klare denne sparsomme øgede vægt. Hvad sker der, hvis du sætter dig på skænken? - holder den til dig, så holder den da også til lidt mere vand.

I øvrigt dækker de fleste forsikringer ved akut vandskade. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Marc T - 29/12-2017 20:17 29/12-2017 20:17
Kort svar: den skal holde. Der er fod på midten så det er ikke selve skænken der bukker under vægten. Dog kan det se ud til at akvariet i dag sår lige præcis mellem to stivere (hvis der gemmer sig en stående plade bag lågekanterne) men det er så tæt på at jeg ikke ser et problem. Slet ikke med så lidt vægt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Marc T - 29/12-2017 20:18 29/12-2017 20:18
Og nær jeg så kigger nærmere... er det låger eller skuffer der ikke er lukket ordentligt eller har du allerede en skævhed?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Culpa (Inaktiv) - 30/12-2017 20:36 30/12-2017 20:36
Jeg tror allerede at lågerne er ved at bukke under for vægten. Jeg synes nemlig at den hælder lidt. Vil det være bedre at stille akvariet helt over i siden hvor der er 2 ben?? Skufferne hænger med 0,5-1 cm nu og alt efter hvor godt de lukkes ser de meget skæve ud. Derfor jeg er nervøs for hvad den egentlig kan holde. Blev nemlig rådet til ikke at sætte det på en skænk da skufferne m.m kan komme til at hænge med tiden og give efter.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Culpa (Inaktiv) - 30/12-2017 20:38 30/12-2017 20:38
Dog er der også meget vægt i skufferne, som måske og så tynger ned. Akvariet har kun stået der i 4 måneder ??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger MortenDAD - 31/12-2017 11:28 31/12-2017 11:28
Skufferne hænger fordi der er noget i dem og så er skænken belastet med et 20 ltr akvarie.

I min verden vil "kvalitetsmøbel" ikke være den rette betegnelse.

Hvis du allerede ser problemer nu og skal til at tage hensyn med nuværende opsætning er spørgsmålet om yderligere belastning vist retorisk?

Enten lav en afstivning af møblet eller find et andet sted til akvarierne - selv om du ikke sætter et større akv på møblet vil jeg stadig foreslå en afstivning - alternativt tage møblet retur til forhandleren.

Annoncører
Annoncører