Nye slanger til Grotech Tec Iii Ng

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 184

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Fdmar65 - 03/03-2018 19:24 03/03-2018 19:24
Kære alle

Kan nogle herinde fortælle hvor mange kan købe ny slange til Grotech TEC III NG doseringspumpe.

Har forespurgt hos Grotech i Tyksland og de vil gerne sælge komplette pumpehoved med slange til ca. 130 euro pr. styk.

Tænkte det måske var muligt at gøre det billigere ved kun af skifte slangen (hovederne fejler umiddelbart ikke noget)...

Synes de er svære at må dia. på - så måske kan I hjælpe - også meget gerne med evt. butik som kan skaffe disse i metermål.

Takker og mvh.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger scn - 03/03-2018 21:18 03/03-2018 21:18
Du kunne smutte på ebay og kigge efter "dosing pump tube", Hvis du ikke rammer den rigtige størrelse, så bliver doseringen ikke korrekt.. Om du lige frem kan risikere at pumpen ikke får klemt ordentligt på slangen, så der ikke bliver doseret ved jeg ikke.

Det er billigt at prøve sig frem:
Eksternt link https://www.ebay.co.uk/itm/1mm-3mm-Silicon-Tube-Pipe-for-Dosing-P...
Koster godt nok lige et par uger eller 5 i ventetid.

Søg også efter "dosing pinch tube". Jeg tror mere på Santoprene, men så er vi forbi kineser-priserne.

ps. Er det ikke bare fedt at se beskrivelsen på 1m slange fra kina til ca. 12kr "Mainly used in peristaltic pumps, blood transfusion, infusion," Håber sgu ikek det er den slags der anvendes i det danske sundhedsvæsen :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Principia - 04/03-2018 10:31 04/03-2018 10:31
Prøv en gang for sjov, om ikke slangerne fra en luftpumpe passer på. Det er lige før jeg tror det. *uhh*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Fdmar65 - 04/03-2018 13:01 04/03-2018 13:01
Håbede lidt på muligheden for at købe i DK - men ellers er det er godt bud (y)

De passer ikke - luftslanger (dem jeg har) er 4/6mm og dem på pumpen er ca. 2mm i udvendig mål - aner ikke hvor stort huller er (indvendig)...

mvh

Annoncører
Annoncører