Utæt Am-top 338. Har brug for lidt expert hjælp

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 176

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Kongsted - 06/03-2018 21:06 06/03-2018 21:06
Hej med jer

Jeg har i dag, for første gang i mange år, renset mit AT 3338 filter..

Det skal jeg måske lige forklare lidt nærmere.
Jeg har en 450 l. balje som jeg for efterhånden en del år siden havde Malawi'er i.
Med tiden døde de, naturligt, og en dag var de alle væk.

Omkring samme tid opstod en situation hvor der var uvished om jeg skulle fraflytte min bolig, eller købe den og blive.
i de 2 år lod jeg pumpen kører. for hvis jeg ikke skulle flytte, så var baljen jo klar til nye fisk. Og hvis jeg skulle flytte ville jeg slf ikke putte fisk i. Efterfølgende gik der næsten 5 år får jeg kom fisk i..

Men i alt den tid har pumpen kørt. Jeg har ikke lavet vandskift i de år der er gået, kun fyldt efter når det er fordampet..

Og nu til sagen

Efter jeg har samlet mit AT 3338 opstod der utætheder.
Jeg startede med at åbne for IN slangen, for at fylde filteret, og det gik fint. Lige indtil at vandet begyndte at pible frem omkring det runde dæksel i midten at toppen. Tror det er et udluftningdæksel.
Der kom relativt meget vand, det stoppede dog næsten da vandet begyndte at løbe ud i akvariet via OUT slangen.

Der kommer stadig vand frem ved føromtalte dæksel. men samtidig er det også begyndt at dryppe fra IN slangen, der hvor den er skruet fast til filteret..

Jeg tænker at det måske er nogle pakning ringe der skal skiftes.

Har kigget efter lidt reservedele

Jeg har kigget på den her prop
Eksternt link https://akvariestuen.dk/amtop-reservedele/2634-amtop-udluftnings-...
Den er jo lige til at skifte.

Og så har jeg kigget på dette her hanesæt
Eksternt link https://akvariestuen.dk/amtop-reservedele/612-amtop-hanesaet-til-...
Er det til at klare selv ??

Jeg er ikke den store handy mand, så måske nogle kan forklare mig hvordan jeg skifter et hanesæt?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Kongsted - 07/03-2018 23:20 07/03-2018 23:20
Nå her er en lille Update.

Jeg har købt og skiftet Udluftning dækslet + hanesættet. Det var faktisk nemt nok.

Men kløgtigt som vand nu en gang er, så fandt det straks nye veje ud, og der er noget mere fart på nu end før..
Kan jeg have mit filter slukket i nat? så der ikke løber vand ud på gulvet i nat
Det tager ca. 1½ time at fylde den 10 liter spand som som min AT 3338 står i lige pt.

Eller vil det være ligmed fiske død?

Bliver nød til at købe nyt spandfilter i morgen.
Ved ikke rigtig om jeg skal vælge et Eheim 2080 eller Fluval FX6.

Annoncører
Annoncører