Apistogramma opdrættere?

Postet under : Cichlider - Amerika - Dværgcichlider
Visninger : 367

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger rw - 19/07-2018 08:59 19/07-2018 08:59
Indlægget er rettet 19/07-2018 09:16 19/07-2018 09:16 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Go morgen alle!

Er der nogle herinde der opdrætter apistogrammaer, eller i det mindste har dem? -Det virker desværre ikke som om at det er den type fisk, der er mest gang i, ifht. malawi/tanganyika.

Jeg er selvkun interesseret i de vilde/natur formerne, men vil selvfølgelig gerne høre alle erfaringer med de små superfine fisk.

Jeg så et par gamle indslag om mere eller mindre det samme, men tænkte at der vel ikk sker noget ved at starte en ny tråd...

ps. Jeg har selv apistogramma baenschi, men har lige bestilt et nyt akvarie, så jeg skal ha fundet på en ny art, jeg kan kaste mig over...
Her kan i se hvad jeg pt. har.
Internt link http://www.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1687711

-r

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 21/09-2018 09:19 21/09-2018 09:19
Jeg har selv haft mange arter af Apistogramma, men det er en del år siden, og jeg har spredt mig over meget andet i øjeblikket. Jeg har også Apistogramma baenschi i øjeblikket, og overvejer at prøve nogle flere af de mange ny der er kommet. Så falder jeg over en masse spændende afrikanske flod cichlider, og så ryger pladsen til det, men interessen for Apistogramma har altid været der, og jeg skal helt sikkert have nogle flere på et tidspunkt.
Jeg tror interessen for Apistogramma er stigende fordi de kan bruges i selskabsakvarier. Jeg ser nogle af de almindelige hver gang jeg er i forretninger, og der er da en fra Holland som altid har Apistogramma med til salg på Vejle Akvariemesse.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger rw - 22/09-2018 18:51 22/09-2018 18:51
Hej Tony!

Tak for svar. Det er rart at vide at der findes andre end mig der synes at de er spændende. Jeg har også selv overvejet mange af de vest afrikanske chiclider.

Mit baenschi par har et kuld på ca.15 unger, som moren passer på. -og så tror jeg at hun har et ekstra kuld på vej i en af hullerne.
Skriv endelig hvis du får nogle nye apisto’er hjem.

Der er lidt langt til Vejle, men det kan da godt være at jeg skal overveje det.

-r

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger scn - 22/09-2018 20:04 22/09-2018 20:04
Indlægget er rettet 22/09-2018 20:04 22/09-2018 20:04 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Der er ikke langt til Vejle, når man tænker på hvor god messen er. Jeg har været der de sidste par år, og skal helt sikkert der over igen.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 19/10-2018 11:17 19/10-2018 11:17
Medlemmer fra Vejle Akvarieforening besøger hvert år fiskebørsen (messen) i Braunschweig som bestemt kan anbefales, og i løbet af de seneste 4 år har vi to gange været til den store Vivarium i Holland. Det er meget maller som er in på de messer, men sørger man for at komme steder hvor AKZ (arbejdskreds dværgcichlider) er med, så er der chance for at se (og købe) mere specielle arter.

Eksternt link https://www.arbeitskreis-zwergcichliden.de/

Annoncører
Annoncører