Billedtråd - Syd Amerikanske Cichlider

Postet under : Cichlider - Amerika - Sydamerika
Visninger : 288

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger jon hare - 01/11-2018 19:33 01/11-2018 19:33
Er det ikke på tide med en god gammeldags billedtråd? Jeg forestiller mig en tråd hvor vi kan vise hvilke sydamerikanere der svømmer rundt i vores akvarier eller billeder af vores baljer eller måske bare nogle gode billeder der har en eller anden relation til et SA akvarium.

Jeg lægger ud B)

Jeg holder pt 4 arter af syd amerikanske cichlider:

Satanoperca rhynchitis hvoraf jeg tror den ene går med æg/larver i munden.

2 par Guianacara owroewefi "Grand Laussat".

Hypselecara temporalis "Oyapock".

Heros severus aka Red Tiger. Købte for ca et halvt år siden 8 unger. Desværre viste de sig at være temmelig skrøbelige og i løbet af kort tid døde tre af dem uden jeg kunne se hvorfor. Senere fik 2 af de resterende HITH, men det lykkedes heldigvis at kurere det. Så nu har jeg fem stk, som jeg håber at få et godt par ud af.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger nyberg - 02/11-2018 08:42 02/11-2018 08:42
Indlægget er rettet 02/11-2018 08:49 02/11-2018 08:49 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Så vil jeg gerne bidrage med det par stykker:

Geophagus altifrons "Rio Araguari"

Geophagus sveni

Retroculus xinguensis

Retroculus er måske ikke den mest farverige af dem. Den er dog næppe helt udfarvet endnu til trod for, at den er omkring de 15 cm. Til gengæld er den flok jeg har alligevel noget af et blikfang med deres adfærd. De kræver masser af ilt for at trives.

Os så et af hele akvariet taget som et panorambillede.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger jon hare - 02/11-2018 20:44 02/11-2018 20:44
Fine fisk du har (y) De er virkeligt flotte dine altifrons.

Spændende med de retroculus. Det er en slægt jeg aldrig har prøvet kræfter med. Hvordan er Retroculus xinguensis adfærdsmæssigt (er de livlige/sky/aggressive)?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger jon hare - 02/11-2018 20:54 02/11-2018 20:54
Billeder af mine akvarier:

530 L med Guianacara owroewefi,Satanoperca rhynchitis, Hyphessobrycon megalopterus og nogle oto'er

756L med Hypselecara temporalis og Heros severus

300 L med 4 Satanoperca rhynchitis

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger nyberg - 03/11-2018 00:16 03/11-2018 00:16
Indlægget er rettet 03/11-2018 00:17 03/11-2018 00:17 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg har endnu ikke oplevet Retroculus som hverken sky eller aggresive. De virker nærmest nysgerrige på, hvad der sker på den anden side af glasset. Derfor opholder de sig tit ved forruden. De svømmer ikke så meget, men flytter sig alligevel hele tiden rundt.

Jeg har snart haft dem i snart et år uden at miste en eneste ud af en flok på seks. De har ellers ry for at være bøvlede at holde liv i. Igen tror jeg, at et højt iltniveau er alfa og omega. Jeg forsøger at skabe masser af overfladestrøm uden, at akvariet får alt for meget vandbevægelse, for det kan mine jordspisere ikke lide.

Annoncører
Annoncører