Co2 flasker 6kg pant og fyldning ?

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 353

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger ThomasBallerup - 21/11-2018 10:11 21/11-2018 10:11
skal vi lige have endnu en CO2 flaske tråd ??

jeg er ved at være godt træt af de små flasker, da jeg jo skal skifte dem hele tiden,
også selv om at jeg jo får dem gratis gider jeg bare ikke bøvle mere med det.
jeg har regnet og målt at jeg bør kunne få en 72cm høj flaske ind under akvariet rimeligt let,
dvs 6kg co2 indhold så bør der være nok til et år, lækkert.
jeg er derfor på jagt efter en industriflaske med det normale 21.8mm gevind, da jeg jo også har prof industri regulatorer på lageret,
hvor skaffer man CO2 flasker billigst og lettest, købe / leje / pant, priser ?
hvor fylder / ombytter man dem lettest og billigst ?
hvad er jeres viden og erfaringer som privat person uden SE nummer,
i behøver ikke Google efter svar, det kan jeg sagtens selv finde ud af, det er jeres viden og erfaringer jeg vil vide noget om.
Det må gerne være i nærheden af Ballerup +/- 30km, dvs hele stor kbh, jeg skal jo kun der hen en gang om året,
så det er lidt lige meget hvor det er henne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Christian.S - 21/11-2018 10:54 21/11-2018 10:54
Skafte.dk Det ligger i Brøndby og sælger co2 flasker både 4 og 6 kg til akvariebrug...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Kristian Paaske - 21/11-2018 11:23 21/11-2018 11:23
Ja jeg kan desværre ikke hjælpe på Sjælland, men her på Fyn kan man få en fyldt 6 liters flaske for ca. 600 kr.
Hvordan går det med dit store akvarie. Skal vi ikke snart have en opdatering?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger ThomasBallerup - 21/11-2018 11:33 21/11-2018 11:33
tak til Christian, ja skafte ligner det letteste og billigste vi har her i området, så hvis de svare på min mail, henter jeg nok i dag.

Ja tak Kristian, Det akvarie køre bare perfekt og stabilt, jeg gør nærmest intet som helst ved det, sjovt at se hvordan planterne gror vildt til, nogle har endda besluttet at vandre rundt til steder hvor de hellere vil være, man kan snart ikke se gruset mere for bare små sjove planter der dukker op helt af sig selv, ideen er at gøre tæt på intet, og se hvad der sker, så vil alting vel selv optimere sig selv,
jeg mener planter gror jo bedst, hvor forehold er bedst, og det finder de selv ud af, for deres skud gror bare bedre i nogle retninger og ikke i andre, venter man længe nok, har det hele fundet de mest optimale steder. Jeg er desværre nød til at klippe lidt ned i de mest vilde planter, for ellers lukker de for vand flow og lys, det virker jo ikke.
Jeg kan prøve at tage nogle nye billeder.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger ThomasBallerup - 21/11-2018 14:32 21/11-2018 14:32
mere nyt : har hentet en flaske hos skafte, super sted, super service..
jeg har åbenbart misforstået noget :-)
det er alle kulsyre flasker der har 21.8mm gevind.
mens normale industri regulatore med manometre har noget der er et par mm større,
så mit regulator sæt passer jo ikke direkte på, ÆV BÆV..
så nu har jeg lånt en adapter af en mekanisk ven, problemet er bare at jeg jo så skal købe en ny adapter til ham, gerne hurtigt,
så hvad pokker hedder sådan en ? Den ligner bare en 6 kantet messing klods med han/hun gevind i hver ende.
og hvor skaffer jeg lige en, tæt på gratis :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger ThomasBallerup - 21/11-2018 17:17 21/11-2018 17:17

akvariet

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger ThomasBallerup - 21/11-2018 17:26 21/11-2018 17:26

det er rimeligt tæt på samme kvalitet fra hobby til pro grej

lille og stor flaske sæt

akvarie og teknik hjørne

lidt tættere på

helt inden i

så køre vi, justeret til bobler og i morgen kan jeg checke PH er korrekt

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger ThomasBallerup - 21/11-2018 17:30 21/11-2018 17:30
hvis der er nogen der gerne vil overtage den lille regulator billigt kan i skrive PM til mig,
Den virker perfekt til mindre akvarier, i øvrigt kan man også få større flasker til den, end den der er vist på billedet, jeg gider bare ikke skifte flasker hele tiden, dette her akvarie er rimeligt stort, og der er rigtigt mange planter i.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Kristian Paaske - 21/11-2018 20:06 21/11-2018 20:06
Akvariet ser stadig godt ud :) har du stadig automatisk vandskifte og alt den slags?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger ThomasBallerup - 21/11-2018 20:51 21/11-2018 20:51
Jeps alt er automatisk, vand ind og ud, gødning, UV, pumper og varme, lys og farve, live online kurver,
alt hjemmelavet, pillede endda fodder automaten af, bare lige pga foto, man er vel doven :-)
nå ja du ser måske også det store bil batteri, nu køre det bare vidre hvis strømmen går.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Kristian Paaske - 21/11-2018 20:56 21/11-2018 20:56
Det er altså rimeligt fedt B) Det gad jeg godt have på mit også. Men nu hvor akvariet står på gulvet så er der ikke meget plads til at gemme væk på.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger ThomasBallerup - 21/11-2018 21:27 21/11-2018 21:27
hvorfor skal det også stå på gulvet ? nå ja ok, det er jo meget fedt og let at komme til det, at rode rundt med planter og sager, det kan jeg jo hurtigt regne ud,
gæt på hvor træt jeg bliver, der skal stå på tæer og hele armen ned til skulderen for at nå bunden foran, og hvis jeg skal ned bag i, så er det op på noget at stå på også, rigtigt træls som man siger.

Du kunne vel bore et par huller i gulvet og lave resten i kælderen ?
ingen kælder ? så grav en :-)
nå ok, du kunne vel også lave et par huller i væggen, ud til lille smart isoleret skur ude i haven ?
og så have alt det tekniske der ude,
ellers er det faktisk rigtigt let at bygge sådan en træ kasse med låger som jeg har gjort.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger smiley 74 - 22/11-2018 05:40 22/11-2018 05:40
Ohøj Thomas.

Det ser spændende ud,alt det du har under akvariet. Kan du fortælle lidt om det? Jeg har ingen anelse om hvad det er til, eller gør, men jeg er nysgerrig.

Michael.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Kristian Paaske - 22/11-2018 06:55 22/11-2018 06:55
Det skal selvfølgelig stå på gulvet fordi det er der vi er :)
Mig og mine unger sidder altid på gulvet og leger og tegner, og så er det jo uhensigtsmæssigt at akvariet hænger oppe, hvor vi ikke kan se det. Og så synes jeg, at det er pænere :) jeg synes store akvarier bliver meget bombastisk hvis de bliver sat op på et møbel. Med mindre man har mulighed for at bygge dem ind i væggen eller har et naturligt indhak, hvor det kan kiles ind. Men det er jo smag og behag. Men ideen om en lille kasse uden for et faktisk slet ikke så tosset :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger ThomasBallerup - 22/11-2018 11:25 22/11-2018 11:25
hej michael dette her bør beskrive det
ellers spørg endeligt

[img]Eksternt link http://webx.dk/ak/akvarie-diagram2.png [/img]

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger ThomasBallerup - 22/11-2018 14:37 22/11-2018 14:37
ha ha, en dims til 59kr løser problemet

Eksternt link https://www.ebay.com/itm/392014137471

Annoncører
Annoncører