Grønne alger

Postet under : Cichlider - Andet - Nybegynder
Visninger : 138

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger TheMoose - 18/08-2019 17:32 18/08-2019 17:32

Hvaaaøøhm... grønne alger (jeg går udfra, at det er grønne alger på billederne...?)

Hvad gør man ved dem? Lader dem brede sig og nyder, at man har et naturligt akvarie, eller gør man noget ved dem?

De kom ret hurtigt på min anubias, men nu er de begyndt at dukke op på mit nye filter modul som kun har kørt i 14 dage....?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Principia - 24/08-2019 07:44 24/08-2019 07:44
Det er normalt at der kommer lidt, specielt i cichlide akvariet. Det er umuligt at undgå, så man kan lige så godt vende sig til dem. Det er så forholdene i alvariet som bestemmer hvor udbredt det bliver. Man kan holde det lidt nede ved mekanisk fjernelse, eller ved at få nogle planter son udkonkurrer algerne. Problemet er bare dine Mbunaer tager det som gratis salatbar. Samt er din anubias lidt fejlagtigt placeret. Det er en langsomt voksende plante, som ikke kræver ret meget lys. Der vil komme alger på bladene uanset hvad, som man så kan fjerne med en negl eller noget. Men stil den i skygge for at minimere problemet. Jeg har ikke gode erfaringer med at hælde alt muligt i vandet, for at fjerne dem. Det er bedre at finde balancen ren biologisk for at holde det nede. Elle se positivt på det. Alger lever af affaldsstoffer.

Annoncører
Annoncører