Opsætning af akvarie!

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 833

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger madsborregaard (Inaktiv) - 27/03-2020 16:48 27/03-2020 16:48
Hej folkens!

Jeg er efter et par års pause igen i gang med at opsætte mit akvarie! Jeg har et 80L som jeg skal have gang i, men da pumpen og lysene har ligget nogle år, tænker jeg at jeg vil ud og investere i noget nyt, og det er her jeg mangler jeres ekspertise!
Jeg tænker at lave et tanganykia akvarie, med nogle små sneglehus cichlider. Så jeg vil hører om der er nogle af jer som har erfaringer med en lille (lydløs) pumpe, som kan erhverves til SU-venlige priser! Samtidig tænker jeg at der skal sættes nogle nye lysstofrør i, så hvis der er nogen som har nogle tips og tricks til at vælge de rigtige, modtages de også med kyshånd!

Håber på at høre fra jer!
- Mads

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KasperK/Lolland - 28/03-2020 09:40 28/03-2020 09:40
Er pumpen og lysene da defekte?
Hvis pumpen kører burde den da umiddelbart kunne bruges, selvfølgelig med mindre at det er øget flow der ønskes. LED-rør kan monteres i de fleste armaturer.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger TheMoose - 28/03-2020 11:00 28/03-2020 11:00
Hvis det ikke er mere end 80liter, så køb en skinne der passer hos outlight.dk og klæb den fast med en klat silikone..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger sunzone - 30/03-2020 12:47 30/03-2020 12:47
Har du tænkt på hvilken sneglehus leger du vil starte ud med ?

P.S. Lidl har som regel billige vinbjergsnegle på frost(12kr i Randers sidst jeg købte), som efter rens kan bruges :)

Annoncører
Annoncører