Brun-lignende alger.

Postet under : Akvariesiden.dk - Alger
Visninger : 260

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger xsobia - 29/04-2020 17:26 29/04-2020 17:26
Kære ekspert

Jeg har fået noget brun-lignede udslæt i mit akvarium. Jeg opstartede for omkring 4 uger siden mit akvarium, og det er gået helt fint indtil for omkring 2 uger siden.

Det er min klare opfattelse, at det er drivtømmeret/træet, der afgiver de lange brun-lignende alger. Kan dog ikke umiddelbart se, at det påvirker planterne eller de små RCS rejer. Det ser bare utroligt grimt ud.

Lysforhold: 8 timer dagligt
CO2: 1 boble i sekundet
Liter: 350
Fisk: Udelukkende RCS i øjeblikket.

Jeg har i øvrigt foretaget et 20 % vandskifte ca. hver 10. dag indtil nu.

Hvis nogen har en idé til noget, der eventuelt kan bekæmpe dette, vil jeg sætte stor pris på ekspertisen.

Se venligst de vedhæftede billeder.

På forhånd mange tak.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Kilnakorr - 29/04-2020 19:18 29/04-2020 19:18
Det ser voldsomt ud :o
Uden yderligere info, vil jeg dog sige:
1 bps per sekund co2 i 350 L lyder af meget lidt. Hvordan bedømmer du der er nok co2 samt stabiliteten i lysperioden?
6 timers lys per dag er en god tommelfinger regel ved ny opstartet akvarie (kommer an på lys mængden).
Hvordan gøder du, hvis du gøder?
Er det 'soil' bundlag du bruger?
Vandskifte bør du nok

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Basviola - 11/05-2020 00:52 11/05-2020 00:52
Fjern det stads manuelt, rul det op om en tandbørste, eller flaskerenser, eller toiletbørste... ik den fra toilettet! :D

Skift vand... meget vand, start med 80%, derefter 50% 3-7 gange om ugen.

Tilføj hurtigt voksende planter, flydeplanter, rejegræs, stemplanter.
Tilføj gødning. Ihverfald efter nogle uger med alt det vandskifte du kan lokke dig selv til at udføre.

6 timers lys. Evt. start med en blackout.

Minimer lys fra omgivelserne, svært her i DK på denne årstid!

Hold temp på 22 grader.

Held og lykke!

Annoncører
Annoncører