Tropheus, kamp mellem hanner

Postet under : Weblogs - Cichlids.dk
Visninger : 2963

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Thim - 29/05-2008 16:24 29/05-2008 16:24
Her til morgen den 29. Maj, stod jeg op og tændte lyset kl.5.40 hos mine Tropheus, og da gik da ikke mere end 2 min. så var de da i fuldt vigør, eller 2 af de største hanner hos Duboisierne, den dominerende han i hele akvariet og den lidt større han som har fået klø før.
De startede med at danse rundt om hinanden og bide lidt, og begyndte så direkte mundkampe, og fra start til slut tog det 10 min.

Den dominerende han nåede kun lige at svømme lidt, før en ny han kom og ville slås, og så startede de så ellers en kamp uden lige, og lige ved siden af var der nu 2 andre hanner der sloges, og jeg er meget ked af jeg ikke har et super kamera eller video kamera, så jeg kunne have optaget det, for det er da godt nok syn der vil noget.

Her til efter middag da jeg kom hjem, kan jeg så se der er en ny han, som har fået den store sten, og den gamle dominerende han er rykket ned i modsatte ende.
Man kan tydeligt se at der er flere hanner der har været oppe og slås, alle bærer lidt præg af det på siden af kroppen, og munden er lidt flåsset i det.
Så er det jo godt at der behandles med Aquamor 1 lige for tiden, så de skulle ikke få infektioner i deres bidemærker.

Jeg blev så optaget af at kigge, at jeg måtte tage et tog 20 min senere, ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Thim - 11/06-2008 14:55 11/06-2008 14:55
Indlægget er rettet 11/06-2008 14:55 11/06-2008 14:55 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Ja jeg købte for under 1 måned siden 16 Tropheus Sp. black bulu point, men jeg ved ikke helt hvad der sker med dem, ikke andet end at de dør 1 efter 1.
Den første gang da der var optræk til sygdom fik de aquamor 1 og så var alt godt i en uge.
Så startede de med at dø igen, men det er kun mine bulu point og ikke da 15 Duboisi eller de 16 Red Namansi jeg har de trives fint.
Enten er det fordi de har været for små og er lidt for skrøbelige, eller også er det noget skravl jeg har fået fat i.
Må tilstå, jeg er sq lidt træt af at fiske en ny død bulu point op hver dag, men så længe de andre ikke bliver syge, må jeg jo leve med at de ryger 1 efter 1.
Lige nu er der 8 tilbage. :(

Annoncører
Annoncører