Flytning af en mundrugende aulonocara stuartgrantii til andet akvarium

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Aulonocara
Visninger : 1489

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger mulkin (Inaktiv) - 29/11-2008 10:44 29/11-2008 10:44
Jeg har en fin hun af ovennævnte art i mit 350 l akvarium. Hun har nu ikke spist i et par uger, men har det ii øvrigt fint og buler ud nede under hagen. Jeg vil i dag indrette et lille 20 l akvarium til hende (med vand fra det gamle akvarium, forstås), og flytte den mundrugende hun over i det.
MEN: Hvordan fanger jeg fisken uden at hun i befippelse taber hele balladen ud af munden?
Der må være nogle af jer erfarne cichlide-rotter, der kan det her til bevidstløshed, så fortæl, forkynd, beret!
Der behøver vel ikke være nogen speciel dekoration i det lille akvarium, udover grusbund?
mvh
mette mulkin

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Esben (Inaktiv) - 29/11-2008 14:46 29/11-2008 14:46
Det er bare at fange hende roligt med to net og så flytte hende over i det 20 l. akvarium. Jeg indretter altid akvariet med sand og sten, så hun kan gemme sig og ikke blive stresset.

mvh
Esben

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger bhv (Inaktiv) - 29/11-2008 17:39 29/11-2008 17:39
du kan også gøre en anden ting ! !
find en gode stor spand og dumpe den ned i dit 350 akvarium så den ligger på bånden med vand i, så fiskene kan svømme ind i den. der efter kan du enden vente på at hunnen selv svømmer ind i den eller jage hende ind i den og når hun så er svømmet ind i den så løfter du spanden op og der efter sænker du spanden ned i dit 20 L akvarium og lader hende svømme ud af spanden

# 2 jeg vil dog ikke sige at det er en dårlig måde men jeg har selv gjordt det på min måde et par gange og det har ingen af mine fisk mistet en skuffe af

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger sat (Inaktiv) - 30/11-2008 15:04 30/11-2008 15:04
jeg har flytte mange hunner. jeg tager dem ca efter 14 dage og flytter den over til et 25 l akvarie med vand fra akvariet hvor hun kommer fra. jeg har oplever en gang at hunnen spyttede ungerne ud i nettet, men da de kom ned i det 25l tog hun dem i munden igen og gik de 21 dage ganske nomalt.

Annoncører
Annoncører